Geberit viert 40 jaar douchewc

In juni viert Geberit de veertigste verjaardag van de douchewc. Geberit zag in de jaren zeventig al de voordelen van het reinigen met water en startte met het ontwikkelen van haar douchewc’s.

Met de ‘Geberella’ werd in 1978 de eerste douchwc in een vrolijke kleurenreeks geproduceerd. Bovendien kwam ‘Geberella’ in dezelfde kleurenreeks als het Geberit wc-reservoir, waardoor deze perfect gecombineerd kon worden. Een jaar later werd de ‘Geberit-O-Mat’ – het eerste complete systeem – geïntroduceerd.

Styling ID Tips en Trends Geberit viert 40 jaar douchewc 3

De douchewc – een Zwitserse uitvinding

Naast het land van de rijzende zon, is Japan ook het land van de douchewc’s. In geen enkel ander land is een zachte reiniging met water zo diepgeworteld en wijdverspreid als in Japan. Toch is de douchewc geen Japans idee. De Zwitser Hans Maurer heeft deze vorm van reinigen bedacht. Hij heeft twee jaar gewerkt aan de ontwikkeling van zijn extreem hygiënische toilet, welke hij in 1957 patenteerde. Toen het patent van Maurer in 1977 afliep, grepen de – hygiënegerichte – Japanners hun kans. Het eerste Japanse product werd gelanceerd in 1980. Amper twee jaar later waren er al 20 leveranciers van douchetoiletten op de Japanse markt actief. Ook Geberit zag in die tijd de voordelen van het reinigen met water en startte in de jaren zeventig met het ontwikkelen van haar douchewc’s.

Styling ID Tips en Trends Geberit viert 40 jaar douchewc 4

40 jaar ervaring

In de rest van Europa zou het echter nog een tijdje duren, voordat deze intelligente douchewc’s hun weg zouden vinden naar badkamers. Niettemin bleef Geberit onverschrokken haar douchewc-concept doorontwikkelen en positioneerde zich met steeds meer succes in dit segment. Tot 2009 heeft Geberit de eerste moderne wandhangende douchewc’s verkocht onder de merknaam ‘Balena’. Vanaf 2009 is met ‘Geberit AquaClean’ een volledig verbeterde productlijn gelanceerd, die nieuwe en zeer hoge normen voor persoonlijke lichaamsverzorging stelt.

Styling ID Tips en Trends Geberit viert 40 jaar douchewc 6

Marktleider

Geberit kan – als Europese marktleider – met trots terugkijken op veertig jaar douchewc-ervaring. Deze ervaring onderscheidt Geberit van andere leveranciers in Europa. Vier decennia lang heeft het bedrijf niet alleen douchewc’s geproduceerd, maar het ook consequent geperfectioneerd. In ultramoderne laboratoria en testfaciliteiten doet Geberit intensief aan onderzoek en ontwikkeling om ervoor te zorgen, dat AquaClean douchewc’s een rijkdom aan revolutionaire, gepatenteerde comfortfuncties aanbieden, die het leven simpelweg aangenamer maken. Een goed voorbeeld hiervan is de gepatenteerde WhirlSpray douchestraal. Een vederzachte waterstraal, die voor een optimale reiniging zorgt. Het kwalitatief hoogstaande wc-keramiek wordt bovendien vervaardigd in de eigen keramiek fabriek van Geberit.

Styling ID Tips en Trends Geberit viert 40 jaar douchewc 2

Voor iedereen en overal

Comfortabele en hygiënische douchewc’s worden steeds populairder in Europa. Wellicht niet in de laatste plaats door het eenvoudige en elegante ontwerp van de eigentijdse AquaClean douchewc-serie. Bovendien biedt de AquaClean productlijn voor vrijwel elke behoefte en elke woonsituatie een geschikt model. In ieder geval is er mede dankzij de douchewc’s van Geberit een culturele verandering in Europa in gang gezet!

Kijk voor meer informatie op:  www.geberit-aquaclean.nl

Styling ID Tips en Trends Geberit viert 40 jaar douchewc

Nieuwsbrief

[et_bloom_inline optin_id="optin_4"]